Tuesday, December 11, 2012

Mimpi Di Siang Hari



Harap title dan gambar di atas tak membuatkan ada rasa jelak. 'Bagaikan mimpi' ni sebenarnya diinspirasi dari Aad bila dia tengok gambar aku. Dia komen 'This is nice. Like a dream.' Best comment ever. I like the sound of it dan for no reason aku translatekan dalam bahasa Melayu.

Masih lagi di Terengganu, kali ini kami ke Tasik Kenyir atau Empangan Kenyir atau Stesen Kuasa Sultan Mahmud. Pak Mentua Kak Long pernah kerja sini dulu, so kitorang dapat masuk dalam stesen janakuasa tu. I was practically 'waaaa, so cooool!' tapi tak boleh amek gambar kat dalam tu. Dekat bahagian luar tu ada transformers yang besar dan sungguh bad ass, dengan bukit batu yang besar gila ni. Sempat amek gambar batu je. Kat dalam dia.. lagilah. Ada this awesome machines and some rusty machines that makes me itching to snap few pictures. Tapi tak boleh T__T 
Bukit Batu

Pencawang elektrik

Lepas tu kami naik jalan ni ke atas bukit. Tak silap aku diorang kata empangan tu setinggi 400 kaki, so kitorang naik tempat setinggi lebih kurang 400 kaki. Sampai saja dekat atas.. hati aku. Hati aku rasa macam berkembang dengan perasaan yang sukar digambarkan. Ye aku memang lebih-lebih like that. Cue lagi Bawaku Pergi sambil tengok gambar! I don't even know why, tapi lagu tu 2 3 kali ada dalam kepala otak bila kat tempat ni.





And then there's the yellow sun. And the blue skies. And the green trees, the brown ground, the grey stones. And the dreamlike weather. And the cooling water. And you just want to let go of yourself, to just appreciate the beauty of nature, to just fly away you thoughts and worries. And just like that you were reminded of the beauty of life. How easy it is to be here and just accept all the great things that our creator gave to us.







Last but not least, the blinding lights. My personal favorite.










No comments: